خرید انواع دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی + قیمت

دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی تجهیزی تخصصی برای کنترل عفونت است. قیمت اتوکلاو دندانپزشکی در سال 1403 مرز 80 میلیون را شکست.

از این دستگاه با کیفیت بالای آن می توان از سلامت پزشک، دستیار پزشک و همچنین مراجعین محافظت کرد. استفاده از اتوکلاو آسان است. ضمناً برای اینکه بتوانید بهترین کارایی را از این دستگاه بگیرید خرید بهترین مدل ضرورت دارد.

اتوکلاو دندانپزشکی چیست؟

آیا تاکنون درباره دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی و مدل های مختلف آن کنجکاو شدید؟ پیش از شیوع بیماری تنفسی کرونا افراد آنچنان هم به مسائل استریل و بهداشت دقیق نبودند.

اما پس از شیوع این بیماری، با خروج از منطقه امن همه چیز می توانست یک منبع بیماری زا به حساب بیاید. در مطب های دندانپزشکی اکثر لوازمی که برای کار وجود دارد تا چندین سال قابل استفاده است.

بنابراین، این لوازم که تا زمان خرابی خود مورد استفاده قرار می گیرند باید به صورت اساسی پس از هربار استفاده استریل شوند. اتوکلاو دندانپزشکی تجهیزی تخصصی جهت استریل با بخار است.

عقیم سازی لوازم دندانپزشکی با اتوکلاو مزایای زیر را دارد:

  • عدم تغییر ماهیت لوازم
  • افزایش عمر و کارایی لوازم
  • کارایی کاملاً ایمن

اتوکلاو دندانپزشکی از سری تجهیزات استریل بخار است. علت نامگذاری دستگاه به این شکل نوع کار دستگاه برای راه اندازی فرایند استریل عنوان می شود.

در این دستگاه با افزایش فشار، دمای آب مقطر افزایش می کند. نتیجه این فرایند تولید بخار بسیار داغ مرطوب است. با این بخار تمامی میکروارگانیسم‌ ها به صورت تضمینی از بین می روند.

با استفاده درست از اتوکلاو تمامی تجهیزات استریل را با رعایت استانداردهای بهداشتی ضدعفونی کنید.

انواع اتوکلاو دندانپزشکی

انواع اتوکلاو برای استفاده در مطب

کنترل عفونت بخش مهمی از استانداردهای ایمنی در مراکز درمانی به حساب می آید. یکی از بهترین راهکارها برای این کار استفاده از دستگاه اتوکلاو است.

اما کدام دستگاه اتوکلاو؟ پیش از پاسخ به این سؤال بیایید درباره انواع اتوکلاو دندانپزشکی بخار بیشتر بخوانیم. کار با دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی در مدل های مختلف این دستگاه تقریباً مشابه است.

اما تفاوت های ساختاری در دستگاه های اتوکلاو می تواند خدمات استریل را به شکل های مختلفی به شما ارائه کند.

تفاوت در تعداد و تنظیمات سیکل استریل از مهمترین تفاوت های اساسی در انواع اتوکلاو به حساب می آید. ضمناً موارد دیگری مانند شکل کلی و فضای استریل که هر اتوکلاو ارائه می کند نیز متفاوت است.

انواع اتوکلاو مناسب برای استفاده در دندانپزشکی موارد زیر هستند:

  • اتوکلاو کلاس b
  • اتوکلاو کلاس n
  • اتوکلاو کلاس s

تفاوت بین انواع اتوکلاو کلینیک دندانپزشکی

اتوکلاو در نوع b نسبت به سایر مدل ها مزایای استفاده بیشتری دارد. آن چیزی که این دستگاه را نسبت به سایرین متمایز می کند مدل استریل کردن لوازم است.

با پمپ مخصوص، جابه جایی هوا برای ایجاد خلا و تشکیل فشار داخل چمبر در این دستگاه فوراً انجام می شود. ضمناً

انواع لوازم متخلخل، با شکل های زاویه دار یا لوازمی که دارای پوشش هستند با این دستگاه قابل استریل هستند.

علاوه بر این، وجود سیستم خشک کن و تهویه هوای داخل محفظه استریل نیز به فرایند استریل سرعت می دهد و از تفاوت های این دستگاه با مدل های دیگر است.

دستگاه اتوکلاو کلاس n با حذف هوا از محفظه استریل و ایجاد گرانش کار استریل را اجرا می کند که بسیار اهمیت دارد. اما محدودیت های این دستگاه برای استریل انواع لوازم منفذ دار یا پوشش دار مانع استفاده از این اتوکلاو در کلینیک به عنوان اتوکلاو اصلی است.

به هر حال در کلینیک های دندانپزشکی، این اتوکلاو به عنوان اتوکلاو کمکی به کار می آید.

اگرچه استفاده از اتوکلاو کلاس s در مراکز بهداشتی خیلی عرف نیست، اما این دستگاه می تواند جایگزین خوبی برای اتوکلاو کلاس n در مواقع ضروری باشد.

اتوکلاو کلاس S در بیمارستان یا مطب های دندانپزشکی به عنوان یک ضدعفونی کننده سریع
کاربرد دارد.

کاربرد اتوکلاوهای کلاس S در مواردی است که حذف هوا به صورت کامل و فوری از محفظه استریل، پیش از انجام استریل نیاز است.

انتخاب بهترین گزینه از میان 3 مدل اتوکلاو

مدل های مختلف دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی از بهترین اختراعات بشر است. این دستگاه ها با انجام استریلیزاسیون کاملاً دقیق، باعث ایجاد ایمنی و رفاه برای متخصصین هستند.

ضمناً اساساً برای مراقبت از سلامتی بیمار هم کارآمد ساخته شدند. بیماری های لثه و دندان در انواع مختلف بسیار خطرناک و واگیر هستند.

این ویروس ها می توانند فوراً بر روی هر سطحی قرار بگیرند و عامل انتقال بیماری باشند. در این شرایط استفاده از هر کدام از مدل های اتوکلاو بسیار ضروری است.

از میان انواع اتوکلاو انتخاب اتوکلاو بخار کلاس b اولین توصیه کارشناسان بخش فروش است. در فرایند ضد عفونی لوازم در کلینیک های دندانپزشکی خرید اتوکلاو دندانپزشکی کلاس b با توجه به اینکه قابلیت استریل انواع لوازم را دارد ضروری است.

پس از انتخاب اتوکلاو کلاس b اگر امکان خرید از لحاظ مالی دارید خرید اتوکلاو کلاس n یا s به عنوان اتوکلاو کمکی بد نیست.

خرید اتوکلاو دندانپزشکی

دلایل استفاده از اتوکلاو

دلایل زیادی برای استفاده از اتوکلاو در مراکز دندانپزشکی یا سایر مراکز درمانی به عنوان استریل کننده وجود دارد. یکی از موارد مهم الزامات قانونی برای استفاده از این استریلایزهای بخار است.

راه اندازی آسان دستگاه ضدعفونی کننده و کارایی مناسب آن برای پاکسازی تمام تجهیزات دندانپزشکی نیز اهمیت دارد.

ضمناً امکان بسته بندی لوازم و اتوکلاو کردن لوازم پک شده از مزایای دیگر استفاده از این دستگاه است.

در این شرایط دما و بخار با فشار بالا میکروب و باکتری ها را پاکسازی کرده و شما پس از آن می توانید لوازم را به صورت بسته بندی خارج کنید. این بسته بندی ها تا زمان استفاده مجدد از لوازم نیازی به باز شدن ندارد.

در اتوکلاو امکان راه اندازی سیکل با شرایط گرمایشی و زمانی متفاوتی وجود دارد. وابسته به نیازتان از برنامه های از پیش تنظیم شده یا برنامه دهی دستی برای روشن کردن اتوکلاو می توانید استفاده کنید.

دستگاه اتوکلاو ماندگاری خوبی دارد. از آنجایی که اتوکلاو های پیشنهادی ما از بهترین متریال اولیه ساخته شده اند در استفاده های طولانی طی سالیان متوالی آسیب نمی بینند.

فرایند پاکسازی در دستگاه های اتوکلاو با تعبیه شیر کنترل انجام می شود. مکانیزم قفل از بسته بودن درب در برابر فشار تضمین می کند.

ضمناً اتوکلاو به صورت اتوماتیک وار کار استریل را با برنامه ای که می گیرد تا انتها انجام می دهد.

ویژگی های اتوکلاو دندانپزشکی با کیفیت

پیش از خرید دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی حق دارید که درباره ویژگیهای آن بیشتر بدانید. با توجه به گزینه های متعددی که در بازار در دسترس شما قرار دارد باید با اطلاعات کامل وارد بازار خرید شوید.

دستگاه های اتوکلاو که با اهداف راه اندازی فرایند استریل کامل خریداری می کنید باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • مکانیزم کنترل دما و فشار برای ایجاد استریل ایمن
  • قابلیت خشک کن
  • ظرفیت استریل مناسب
  • بدنه تمام استیل ضد زنگ

نکات مهم انتخاب اتوکلاو دندانپزشکی کلاس B

هنگام خرید اتوکلاو تنها از دستگاه هایی که کیفیت ساخت عالی دارند می توان انتظار کاربرد عالی را داشت. اگر شما یک متخصص ارائه خدمات بهداشتی و دندانپزشکی هستید باید مراقبت های بهداشتی در سطح استاندارد را در اولویت خود بگذارید.

برای این کار خرید باکیفیت ترین اتوکلاو دندانپزشکی کلاس B، از مارک های معتبر را در دستور کار خود بگذارید. در رابطه با ظرفیت اتوکلاو هم نیازسنجی کنید. اگر کلینیک کوچکی دارید اتوکلاو هایی با ظرفیت پایین یا متوسط کافی است.

اما اگر به صورت تیمی در کلینیک فعال هستید اتوکلاوی با ظرفیت بالا را انتخاب کنید. ضمناً اگر کلینیک شما از به حالت یک درمانگاه چند اتاقه خدمات ارائه می کند بد نیست چند اتوکلاو متوسط برای هر اتاق بگیرید.

قیمت خرید انواع دستگاه اتوکلاو

لیست قیمت دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به مواردی مانند برند و ظرفیت و مدل آن متفاوت است. در کنار ما می توانید مجموعه ای کامل از دستگاه های اتوکلاو درجه یک را از برندهای معتبر مورد ارزیابی قرار دهید.

قیمت یک اتوکلاو کلاس B در سال 1403 با شروع 80 میلیون به بالا در نظر گرفته شده است.

در مجموعه آنلاین ما همه اطلاعات مالی بدون واسطه از برند مربوطه به شما اطلاع داده می شود. شماره های ما برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس شما قرار دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما