قیمت اتوکلاو زباله عفونی و دستگاه خردکن

اتوکلاو زباله عفونی با کیفیت عالی با نصب سریع و کارکرد ساده آماده ارائه به بیمارستان ها و مراکز خصوصی امحاء پسماند می باشد. پس بدون معطلی دستگاه خردکن با قیمت ارزان و اقتصادی را از طریق این مرکز فروش تهیه نمایید.

همه چیز درباره اتوکلاو زباله عفونی بیمارستانی

در حال حاضر اتوکلاو ها به عنوان ضروری ترین دستگاه مورد استفاده در تمامی بخش های پزشکی و درمانی، جهت استریل کردن و پاکسازی نمودن از انواع میکروب ها، ویروس ها و عفونت ها می باشند.
دستگاه های اتوکلاو یا همان دستگاه های ضدعفونی کننده، با استفاده از بخار آب در دمای بیش از 120 درجه و فشار بسیار بالا در محیطی کاملا خلاء، ابزارهای مختلف جراحی و دندانپزشکی را استریل می کنند.
همان طور که می دانید استریلیزاسیون فقط مخصوص وسایل و ابزارآلات پزشکی نمی باشد و باید زباله های موجود در یک مرکز درمانی را نیز ضدعفونی نمود.
از آن جایی که در یک محیط بیمارستانی، درمانگاهی، اتاق های عمل و حتی برخی مراکز زیبایی اقداماتی انجام می شود که تماس مستقیم با خون و یا مخاط های بدن انسان دارد، پس باید تمامی زباله های موجود در این مراکز به نحوی نابود سازی شوند که امکان سرایت هیچ گونه ویروس و عفونتی به جا نماند.

دستگاه اتوکلاو امحاء زباله وظیفه بی خطر سازی زباله های عفونی را بر عهده دارد، بدین صورت که تمامی ضایعات عفونی درون آن قرار می گیرد و پس از فرآیند استریلیزاسیون کاملا بی خطر می شود.

اتوکلاو زباله عفونی برای ایمنی هر چه بیشتر زباله های عفونی طراحی شده اند، از این رو تمامی محیط های درمانی موظف هستند که به حداقل یک دستگاه اتوکلاو و آن هم از نوع بی خطر سازی زباله های عفونی مجهز شوند.

اتوکلاو زباله عفونی

راهنمای خرید اتوکلاو امحاء زباله های بیمارستانی

مدیریت زباله های عفونی و اقدامات بی خطر سازی زباله های پزشکی به کاربران ماهر نیاز دارد، اما حتی اگر حاذق ترین پزشک هم باشید نمی توانید از ظرفیت کامل خود استفاده کنید.
از این رو شما به عنوان یک مدیریت ناچارا باید برای ایمنی بیشتر محیط کار خود از دستگاه اتوکلاو امحاء بیمارستانی و در صورت نیاز در کنار آن به دستگاه خردکن زباله بیمارستانی نیاز دارید.
شایان ذکر است که دستگاه های اتوکلاو امحاء به جهت قطعات ظریفی که دارند و کارکرد منحصر به فرد خود، جزء دستگاه های نسبتا گران به شمار می روند.

مجموعه پزشکی ما راه حل های بسیار کارآمدی را برای دفع ایمن انواع زباله های خطرناک، دارویی و پزشکی ارائه می دهد.

این روش عالی بی خطر سازی زباله های بیمارستانی راه حلی معتبر برای بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و آژانس های امداد و کلینیک های خصوصی می باشد.

اتوکلاو زباله های بیمارستانی به گونه ای طراحی شده اند که حجم زباله های عفونی بیمارستانی را به حداقل رسانده و با استاندارد های بسیار بالا تنها با روش بخار آب در دمای مطمئن، چندین دهه قابلیت کارکرد داشته باشند.

در نتیجه برای خرید یک دستگاه اتوکلاو امحاء زباله می توانید به یک تولید کننده معتبر مراجعه نمایید تا ضمن دریافت اطلاعات فنی کافی و قیمت اتوکلاو زباله عفونی بتوانید مقرون به صرفه ترین دستگاه را تهیه کنید.
در ادامه موثق ترین انواع اتوکلاو های امحاء بیمارستانی را به شما معرفی خواهیم نمود، پس تا پایان این مطلب ما را یاری نمایید.

اتوکلاو امحاء زباله عفونی

اطلاعات فنی اتوکلاو بی خطر ساز زباله عفونی

  • ظرفیت قابل تولید حجم 300 لیتر تا 1000 لیتر
  • توان کاری با بویلر داخلی 20 تا 30 کیلو وات و با بخار مرکزی 2 تا 3 کیلو وات
  • فشار طراحی 4 بار
  • توان بویلر 24 کیلو وات
  • برق مصرفی حداکثر 40 آمپر و 3 فاز
  • دارای چاپگر
  • تجهیز شده به جدا کننده شیرابه زباله
  • سیستم صرفه جویی مصرف انرژی
  • جنس چمبر از Stainless steel 304 L – 6mm
  • کنترلر الکترونیکی plc
  • نوع نمایشگر HMI Touch
  • دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور

دستگاه خردکن زباله

دستگاه خرد کن زباله بیمارستانی

امروزه امحاء زباله های عفونی به روش سوزاندن یک روش منسوخ شده است و دلیل آن آسیب های زیست محیطی وارد شده به طبیعت میباشد.
بنابراین به دنبال روش های جدید و ایمن، دستگاه خردکن زباله عفونی و بیمارستانی با سیستم کم حج نمودن زباله ایجاد گشت.

دستگاه خردکن یک راه حل ایده آل برای بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی برای دفع زباله های عفونی پزشکی است. این دستگاه کاملاً خودکار است و کار با آن آسان است، به طوری که بیمارستان ها می توانند از آن برای پردازش ایمن زباله های پزشکی خطرناک در جایی که تولید می شوند استفاده کنند.

مشخصات دستگاه خردکن:

  • قابلیت سیستم کنترل تمام اتوماتیک plc
  • مجهز به تیغه خردکن جانبی نشکن
  • موتور دو محور و غلتک ناخنی
  • همراه با سیستم چرخش معکوس تیغه های خردکن جانبی
  • ابعاد: ارتفاع 2/5 متر، عرض 2/5 متر
  • دارای ترولی و گاری جهت تخلیه زباله به درون کیسه
  • مجهز به دوخت اتوماتیک کیسه
  • تیغه های خردکن از جنس فولاد ضد زنگ spk
  • دارای حفاظ های مطمئن جهت ایمنی کاربر
  • دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

خردکن زباله عفونی

بی خطر سازی پسماند های بیمارستانی با خردکن یا بدون خردکن!

خردکن ها در دستگاه اتوکلاو بی خطر ساز می توانند از نوع مدل خردکن داخلی یا خردکن خارجی انتخاب شوند.

ولی آیا بواقع بی خطر سازی پسماند های عفونی به خردکن نیاز دارند؟

همانطور که بیان شد اتوکلاو زباله عفونی بیمارستانی تنها مرحله بی خطر سازی پسماند ها و زباله ها را انجام میدهد، در مرحله بعدی باید حجم این زباله ها کاهش یابد.

خردکن ها با کاهش حجم زباله ها تا بیش از 80 درصد حجم اولیه کمک شایانی به این چرخه استریل می نمایند.

بنابراین وجود یک دستگاه خردکن در کنار دستگاه اتوکلاو پسماند ضروری می باشد.

اما اینکه بهتر است خردکن ها از نوع داخلی باشند یا خارجی سوال بسیاری از درخواست دهندگان این دستگاه می باشد و پاسخ ما:

بدلیل نگهداری آسان تر و تمیز کاری راحت تر دستگاه های خردکن بهتر است آنها را از مدل خردکن خارجی (External) انتخاب نماییم.

کدام روش صحیح است: امحاء زباله عفونی به روش سوزاندن یا اتوکلاو بیخطرساز؟

و اما سوزاندن زباله از هر نوعی برای محیط زیست بی خطر نیست، در واقع، زباله سوز های پزشکی برخی از خطرناک ترین آلاینده های شناخته شده برای بشر را منتشر می کنند.

زباله های پزشکی از حدود 25 درصد پلاستیک تشکیل شده اند که سوزاندن آنها را سمی تر می کند. هنگامی که پلاستیک سوزانده می شود، فلزات سنگین خطرناک مانند سرب و جیوه و همچنین آلاینده های بسیار سمی مانند دیوکسین ها را در هوا آزاد می کند.

آنها می توانند باعث سرطان، آسیب کبد و غدد درون ریز، ناباروری و نقایص مادرزادی شوند. بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، زباله سوزهای پزشکی دومین منبع بزرگ انتشار دیوکسین در کشور هستند. به همین دلیل، سازمان بهداشت جهانی از سوزاندن زباله های پزشکی به طور کلی جلوگیری می کند.

ما می توانیم زباله های پزشکی را بدون سوزاندن کاهش دهیم و این فرایند به راحتی در دو مرحله انجام می گیرد.

بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده روش سوزاندن زباله عفونی یک روش منسوخ شده و غیر قانونی است.

جایگزین عالی امحاء زباله عفونی، بکارگیری اتوکلاو بی خطر ساز پسماند های عفونی و سپس در راستای کاهش حجم، خرید دستگاه خردکن جانبی می باشد.

دستورالعمل های عمومی اتوکلاو زباله های عفونی

بی خطر سازی پسماند برای همه آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی و مراکز درمانی بدون در نظر گرفتن سطح نگهداری، یک روش مؤثر برای ضد عفونی کردن زباله مورد نیاز است.

برای اکثریت قریب به اتفاق این کار با استفاده از اتوکلاو انجام می شود که از بخار تحت فشار برای استریل کردن زباله ها، تجهیزات یا مواد دیگر استفاده می کند.

تمام عملیات و رویه های اتوکلاو باید از دستورالعمل های زیر پیروی کنند.

افرادی که از اتوکلاو امحاء پسماند بیمارستانی استفاده می کنند باید قبل از شروع کار در مورد عملکرد صحیح و اقدامات ایمنی آموزش ببینند.

باید از تجهیزات ایمنی کافی مانند دستکش‌ های مقاوم در برابر مایعات و حرارت، روپوش‌ های آزمایشگاهی، پیش‌بند، محافظ صورت و محافظ چشم استفاده شود که ارزیابی خطر تعیین می‌شود.

اتوکلاو به گونه ای بارگذاری می شود که بخار بتواند به تمام مواد داخل محفظه نفوذ کند. اجازه ندهید هیچ بخشی از بار با دیواره های مجرای اتوکلاو برخورد کند.
درب ظروف باید به طور آزاد بسته یا باز شود و با فویل آلومینیومی پوشانده شود تا از فشار بیش از حد جلوگیری شود. کیسه های خطرناک زیستی باید به طور آزاد بسته شوند.

برای عفونی زدایی دقیق چرخه اتوکلاو مناسب را انتخاب کنید، چرخه های معمولی عبارتند از:

چرخه مایع – برای پسماند هایی که عمدتاً از مایعات تشکیل شده است استفاده می شود. فشار به آرامی تغییر می کند تا از جوشیدن مایع از ظروف جلوگیری شود.
چرخه خشک – برای پسماند هایی استفاده می شود که کاملاً از مواد خشک یا ظروف شیشه ای تشکیل شده است. فشار به سرعت تغییر می کند تا در زمان صرفه جویی شود زیرا مواد می توانند تغییرات را تحمل کنند.

نکته: موادی که قرار است اتوکلاو شوند باید طبق توصیه های سازنده یا در دمای 121 درجه سانتیگراد به مدت حداقل 60 دقیقه پردازش شوند، مگر اینکه فواصل کوتاهتر با شاخص های بیولوژیکی موثر باشند.

چرخه های خشک کردن، در صورت وجود، ضد عفونی نمی شوند. از چرخه های خشک کردن در بار های مایع استفاده نکنید زیرا ممکن است جوش آمدن اتفاق بیفتد.

پس از اتمام چرخه اتوکلاو، قبل از باز کردن درب، مطمئن شوید که فشار در محفظه صفر است.

در را به آرامی باز کنید و به پهلو بایستید تا بخار به تدریج خارج شود. اجازه دهید بار قبل از جابجایی خنک شود.

دستورالعمل های دفع زباله اتوکلاو

تمام زباله های جامد اتوکلاو شده باید در ظروف برچسب دار مناسب واقع در محل های اتوکلاو قرار داده شوند.

فقط مواد جامد آلوده که به درستی اتوکلاو شده اند باید در این ظروف دور ریخته شوند.

برای تأیید اینکه مواد به درستی اتوکلاو شده اند، لطفاً از نوار اتوکلاو تغییر رنگ یا وسایل دیگر استفاده کنید تا امکان شناسایی آسان مواد اتوکلاو شده همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، فراهم شود.

اگر به دلایلی آزمایشگاه و بیمارستان شما مواد آلوده ای دارد که نمی توان آن را قبل از دفع اتوکلاو کرد، لطفاً برای ملاحظات دفع مواد با تکنسین ما تماس بگیرید.

مواد آلوده ای را که اتوکلاو نشده اند در سطل زباله عمومی (کیسه سیاه) یا در جریان زباله فقط اتوکلاو شده قرار ندهید.

مواردی که در اتوکلاو نباید امحاء نمود!

لاشه حیوانات، ظروف در بسته، مواد شیمیایی قابل اشتعال، مواد شیمیایی فرار، سفید کننده ها یا مواد رادیواکتیو را اتوکلاو نکنید.

لطفاً توجه داشته باشید که پلاستیک های خاصی می توانند گازهای سمی تولید کنند، پلاستیک های زیر را اتوکلاو نکنید:

پلی اتیلن (PETE)، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی وینیل کلراید و پلی استایرن (Polystyrene)

قیمت اتوکلاو زباله عفونی ساخت ایران

این مجموعه به عنوان معتبرترین مرکز فروش، انواع دستگاه های اتوکلاو در حجم های متفاوت را دارا بوده و به صورت مستقیم با قیمت درب کارخانه ارائه می کند.

خوشبختانه در ایران بروزترین مدل های اتوکلاو توسط مهندسینی حاذق و طبق استاندارد های روز دنیا،تولید می گردد.

اتوکلاو پسماند بیمارستانی توسط مراکز درمانی و بیمارستان ها و همچنین مراکز خصوصی خریداری می شوند.

یک مرکز خصوصی می تواند با خرید اتوکلاو امحاء به روش بخار و همچنین دستگاه خردکن خارجی و دریافت زباله ها از مراکز مختلف به چرخه استریل کمک نموده و ارزش آفرینی نماید.

حداقل ظرفیت مناسب برای چنین سیستمی اتوکلاو امحاء 1000 لیتری می باشد که در هر ساعت حداقل 60 کیلو زباله استریل گردد.

همچنین ذکر این نکته ضروریست که با قیمت پایه کمتر از یک میلیارد می توان مرکز امحاء پسماند های عفونی را راه اندازی نمود.

در این راستا قیمت اتوکلاو زباله عفونی 1000 لیتری با تمامی متعلقات از حدود 500 میلیون برآورد می شود.

در نتیجه شما خریداران محترم می توانید برای خرید بی واسطه اتوکلاو زباله عفونی همین حالا سفارش اقتصادی خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

تماس با ما