لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی برای مطب

لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به سایز و کارکرد دستگاه و همچنین نوسانات موجود در بازار تغییر می کند. برای بدست آوردن لیست قیمت دستگاه اتوکلاو می ‌توان به نمایندگی های مجاز آن ها مراجعه کرده و لیست قیمت روز دستگاه اتوکلاو را به دست آورد.

 لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه اتوکلاو از مهم ترین دستگاه ها و تجهیزات است که در محیط های دندانپزشکی، کلینیک، آزمایشگاه ها با استفاده از حرارت بخار آب تحت فشار، عمل استریل نمودن و یا سترون سازی کلیه ابزارها را به عهده دارد.
سترون سازی به معنای استریل نمودن و نابود کردن هرگونه اشکال حیات میکروبی و غیرمیکروبی از طریق حرارت بخار آب بالا و تحت فشار از روی ابزارهای مختلف است.
دستگاه اتوکلاو ایرانی شکل های مختلفی مانند یک استوانه درب دار و یا یک دستگاه مکعب رومیزی و همچنین دستگاه های اتوکلاو بسیار بزرگ به شکل ایستاده تولید شده‌ اند که از هر کدام این دستگاه ها متناسب با فضا و محیط استفاده می شود.
دستگاه اتوکلاو برای اینکه به درستی فرایند سترون ‌سازی را انجام دهد نیاز به مراقبت های ویژه و بازرسی و کنترل مداوم دارد، تا کلیه فرایندهای مهم دستگاه مانند دما و فشار در آن تنظیم باشد.
خوب است بدانید که دمای محفظه دستگاه اتوکلاو بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتی گراد است، که با سرعت بالا آب را به بخار تبدیل می کند. این بخار برای کشتن هر گونه ویروس و باکتری مورد استفاده قرار می گیرد.
توجه داشته باشید که از دستگاه اتوکلاو در جهت استریل کردن مواد غذایی مانند شیر نمی توان استفاده نمود؛ زیرا به طور کامل ویژگی های آن را عوض می کند.
کاربرد دستگاه اتوکلاو بسیار زیاد است که در این بخش قصد داریم مهم ترین آنها را بیان کنیم:

  • مورد استفاده در کلیه مطب های دندانپزشکی و کلینیک ها
  • مورد استفاده در صنایع شیمیایی و صنایع مواد غذایی
  • مورد استفاده در آزمایشگاه های بزرگ و کوچک
  • مورد استفاده در دامپزشکی ها
  • مورد استفاده در کلیه مراکز بیمارستانی و درمانگاهی
  • مورد استفاده در مراکز خالکوبی، تاتو و کلینیک های زیبایی

به طور کلی دستگاه اتوکلاو قابلیت استریل کردن تمامی ظروف آزمایشگاهی، تجهیزات و زباله، ابزار جراحی، زباله های پزشکی و عملیات پیش دفاع و استریلیزاسیون مواد زائد بیمارستانی را انجام می دهد.
این اتوکلاو ها قادرند تا تمامی باکتری ها و عوامل بیماری زا را با استفاده از بخار آب و فشار بیش از حد از بین ببرند تا به محیط زیست هیچ آسیبی وارد نکنند.
همچنین در سال ‌های اخیر با تولید دستگاه‌ های اتوکلاو کاملا پیشرفته امکان استریل لوازم مختلف دیگری مانند لاستیک، لباس، پانسمان ها، دستکش و بسیاری از موارد دیگر نیز فراهم آمده است. که این امر کمک زیادی می ‌کند تا موادی که قابلیت قرارگیری در روی یک اجاق با دمای بالا را ندارند نیز مورد استریل قرار بگیرند.
توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از دستگاه اتوکلاو در جهت استریل داروهایی مانند: داروهای سرطان زا، رادیولوژی ها و مواد شیمیایی قابل تخمیر و سمی، همچنین مواد قابل اشتعال نمی ‌توان استفاده کرد؛ زیرا ضمن انتقال این مواد آلوده به محیط زیست ممکن است دچار انفجار نیز شود.

 لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی

نکات مهم در انتخاب اتوکلاو برای مطب

با توجه به این که در مطب های دندانپزشکی عفونت های دندانی و خون باعث آلودگی می ‌شود استفاده از دستگاه اتوکلاو برای استریل لوازم و ابزارهای دندانپزشکان امری لازم و ضروری می باشد.
برای این که مناسب ترین نوع دستگاه اتوکلاو را برای مطب انتخاب کنید باید با برخی از نکات مهم در مورد اتوکلاو آشنا شوید.
برخی از عوامل و نکات مهمی که در انتخاب اتوکلاو باید به آنها دقت کرد عبارتند از:

  • اندازه و سایز اتوکلاو: برای انتخاب اتوکلاو باید به اندازه و سایز ابزارهایی که قرار است در درون دستگاه استریل شود دقت کرد و دستگاه را متناسب با ابزارهای خود انتخاب کنید. همچنین باید با توجه به فضای موجود در مطب مختص قرار گیری دستگاه اتوکلاو است سایز دستگاه را انتخاب کرد.
  • کیفیت و استاندارد بودن دستگاه اتوکلاو: دستگاه اتوکلاو بر اساس کلاس کاری B و C و N تولید می‌ شود که متناسب با کاری که قرار است دستگاه انجام دهد، باید نمونه استاندارد این دستگاه را انتخاب کرد و همچنین تمامی قطعات موجود در دستگاه باید از گرید بالا تهیه شده باشند.
  • مخزن آب دستگاه: این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که در یک دستگاه اتوکلاو استاندارد مخزن آب کثیف و تمیز حتماً جدا می باشد این موضوع موجب کارکرد راحت تر کاربر دستگاه می شود.
  • مجهز به فیلتر آنتی باکتریال: این فیلتر در فرآیند خشک کردن تجهیزات درون دستگاه تاثیر زیادی دارد و موجب می ‌شود تا ابزارها بدون هرگونه باکتری و میکروارگانیسم از دستگاه خارج شود.
  • داشتن برنامه های مختلف کاری: وجود تنظیم نوع برنامه یک کار دستگاه موجب می شود تا در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی می شود و هر ابزار را با توجه به خصوصیات آن استریل کرد.
  • کارکرد آسان دستگاه: دستگاه اتوکلاو استاندارد علاوه بر امکانات خوب باید نحوه کار کردن با آن سخت و پیچیده نباشد تا کاربر بتواند به راحتی با این دستگاه کار کرده و سردرگم نشود.

تمامی نکات گفته شده و دارای اهمیت می باشد اما اولویت بندی آن بر اساس سلیقه و نیاز خریدار مشخص می شود.

 لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی

ویژگی های اتوکلاو دندانپزشکی ایرانی و خارجی

اتوکلاو دندانپزشکی جزء جدانشدنی تجهیزات کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی می باشد و برای از بین بردن تمامی میکروب ها بر روی ابزارهای دندانپزشکی استفاده می شود.
هر مرکزی با توجه به بودجه و نیاز خود از انواع ایرانی و خارجی دستگاه اتوکلاو استفاده می‌ کند.
اتوکلاو دندانپزشکی ایرانی و خارجی هر دو بر اساس استریل کردن ابزارها تحت فشار بخار عمل می‌ کنند و دارای کلاس کاری مختلف می باشند.
در حال حاضر اتوکلاوهای ایرانی نیز از لحاظ کیفیت بالا با نمونه‌های خارجی آن رقابت می‌ کنند و تقریباً هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.
استفاده از اتوکلاوهای ایرانی موجب شده تا در خروج ارز صرفه‌ جویی کرده و همچنین از تولیدات داخلی حمایت شود.

بهترین لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی کارکرده و نو

برای این که بهترین لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی را بدست بیاورید می توانید به صورت مستقیم با نمایندگی های مجاز و معتبر عرضه این محصول تماس گرفته و از قیمت روز این در دستگاه مطلع شوید.
اگر به دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی نیاز دارید و بودجه کافی برای تهیه یک دستگاه نو را ندارید می توانید از مراکز معتبری که دستگاه های دست دوم را عرضه می کنند لیست قیمتی دستگاه کارکرده را جویا شده و بنا به نیاز و بودجه خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که هر چقدر در پروسه خرید دستگاه اتوکلاو واسطه ها را حذف کنید امکان دسترسی به بهترین لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی را به دست می آورید و با خیال راحت تر می توانید این دستگاه ها را با هزینه مقرون به صرفه تهیه نمایید.

 لیست قیمت اتوکلاو دندانپزشکی

خرید اینترنتی دستگاه اتوکلاو از بزرگترین مرکز ارائه دهنده

بر اساس نیاز بالایی که به دستگاه اتوکلاو حس می ‌شود؛ اغلب افراد به دنبال خرید این دستگاه باکیفیت خوب و قیمت مناسب هستند.
در بین مراکز متعدد اندازه و فروش دستگاه های اتوکلاو انتخاب مراکزی که کمترین واسطه ها در آنها حضور داشته باشند کمک زیادی به تهیه دستگاه اصل و قیمت مناسب می کند.
خرید اینترنتی اتوکلاو از این مرکز می تواند مزایای بسیار زیادی برای خریداران به دنبال داشته باشد. توجه به این مزایا افراد را مجاب می ‌کند تا دستگاه مورد نظر خود را به صورت غیر حضوری تهیه کنند.

به طور کلی امکان خرید از نقاط کشور بدون صرف وقت و هزینه و امکان تهیه این دستگاه ها با قیمت های مناسب و اقتصادی جزء مهمترین مزایایی است که خرید اینترنتی برای خریدار به وجود می ‌آورد.

تماس با ما